O CEO της εταιρείας, Αλέξανδρος Γαβριηλίδης, μας μιλά για το πως αντιμετωπίζει η εταιρεία τον Covid-19 και πως μπορεί να βοηθήσει επιχειρήσεις με τα προϊόντα της.
Τα άμεσα και αυστηρά περιοριστικά μέτρα στην Κύπρο για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού έχουν πλήξει και συνεχίζουν να πλήττουν την πραγματική οικονομία, δημιουργώντας ένα αβέβαιο κλίμα για τους επιχειρηματίες και τους καταναλωτές.
Ένας από τους πιο χτυπημένους τομείς είναι αδιαμφισβήτητα ο τομέας του HORECA (ξενοδοχεία, χώροι εστίασης, καφετέριες και catering) ο οποίος για περίπου δυο μήνες έχει κλείσει σχεδόν εξ ολοκλήρου δια νόμου.
Η εταιρεία Dynamec, η οποία εξειδικεύεται στον τομέα της συσκευασίας με ιδιαίτερη έμφαση στην εξυπηρέτηση επιχειρήσεων που ανήκουν στον τομέα του HORECA, ζει από πρώτο χέρι τις εξελίξεις της αγοράς και προσαρμόζεται στις εναλλασσόμενες ανάγκες και συνθήκες των πελατών της.
Το τι είδαμε σε όλους σχεδόν τους τομείς σαν αποτέλεσμα του “lockdown” είναι η επίσπευση της τεχνολογικής αναβάθμισης και η γρήγορη ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου (ecommerce). Κατά την περίοδο του lockdown, παρατηρήθηκε αύξηση στη δημιουργία και παροχή υπηρεσιών μέσω ηλεκτρονικών μέσων, κάτι το οποίο αναμένεται να συνεχιστεί και να ενταχθεί στην καθημερινότητά μας, καθώς φαίνεται ότι αυτή η πανδημία βοήθησε στον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση πολλών επιχειρήσεων, από υπεραγορές μέχρι ταχυφαγεία, και από εστιατόρια μέχρι bars.
Σαν επακόλουθο, στον τομέα της εστίασης βλέπουμε όλο και περισσότερες επιχειρήσεις να προσφέρουν υπηρεσίες delivery/ food-to-go. Ακόμη και εστιατόρια, που παραδοσιακά δεν προσέφεραν delivery, προσαρμόζουν σήμερα το λειτουργικό τους μοντέλο για να εξυπηρετήσουν αυτήν την αγορά. Αυτή, άλλωστε, είναι μια φυσική εξέλιξη σε ένα τομέα που αυτή τη στιγμή προσπαθεί να βρει τρόπους να λειτουργήσει και να επιβιώσει.
Μια άλλη εξέλιξη είναι η στροφή του HORECA σε προϊόντα μιας χρήσης για λόγους υγιεινής και προστασίας εναντίον της μεταδοτικότητας του ιού. Για παράδειγμα, μεγάλες διεθνείς αλυσίδες, κατά την περίοδο αυτή, έχουν απαγορεύσει την χρήση επαναχρησιμοποιούμενων ποτηριών στις καφετέριες τους, κάτι που τελευταία , ήταν σε αυξητική τάση για περιβαλλοντικούς, ηθικούς ή και άλλους λόγους.
Πιστεύω ότι εκεί που χρειάζεται, για υγειονομικούς ή άλλους λόγους, θα πρέπει να προωθείται η χρήση αναλώσιμων ειδών μιας χρήσης, νοουμένου ότι τα προϊόντα αυτά είναι κατασκευασμένα από όσο το δυνατό πιο ‘βιώσιμες’ πρώτες ύλες και νοουμένου ότι γίνεται η σωστή διαχείριση μετά τη χρήση. Για παράδειγμα, υπάρχουν πλέον όλων των ειδών συσκευασίες από διάφορες φυσικές πρώτες ύλες όπως ζαχαροκάλαμο, καλαμπόκι, ξύλο, bamboo, κ.α. οι οποίες μπορούν να κοστομποποιηθούν πλήρως μετά τη χρήση, όπως επίσης και συσκευασίες από διάφορους τύπους πλαστικού οι οποίες μπορούν, με σωστή διαχείριση, να ανακυκλώνονται.
Για την λειτουργία ενός ιδανικού μοντέλου delivery/ food-to-go, ένα πολύ σημαντικό συστατικό, εκτός από το ίδιο το προϊόν, είναι και η σωστή συσκευασία. Η συσκευασία πρέπει να πληροί κάποιες προδιαγραφές αναλόγως των συγκεκριμένων αναγκών, όπως η ανθεκτικότητα, η προστασία του περιεχόμενου, η διατήρηση της απαιτούμενης θερμοκρασίας, η ιδανική παρουσίαση, το περιβαλλοντικό αποτύπωμα κ.α.
Ακόμη, εν μέσω COVID-19 παρατηρούμε και μια γενική αύξηση ζήτησης συσκευασιών στην λιανική αγορά για την καλύτερη προστασία των προϊόντων, όπως για παράδειγμα προ-συσκευασμένες τροφές, φρούτα, λαχανικά στα ράφια υπεραγορών, προ-συσκευασμένα ψωμιά σε αρτοποιία κλπ. Το ίδιο συμβαίνει και στους χώρους εστίασης με τη κατάργηση της χρήσης μη συσκευασμένων αναλώσιμων ειδών όπως καλαμάκια, μαχαιροπίρουνα κλπ.
Παρόλο που από τα νέα δεδομένα φαίνεται να προκύπτει αύξηση αντί μείωση της συσκευασίας, όπως ήταν πρόσφατα η τάση στην αγορά, είναι ενθαρρυντικό ότι συνεχίζεται η ζήτηση από καταναλωτές και επιχειρήσεις για πιο οικολογικές λύσεις συσκευασίας.
Από τα μέσα Μαρτίου κληθήκαμε να προσφέρουμε άμεσες λύσεις στις νέες ανάγκες υφιστάμενων και καινούργιων πελατών οι οποίοι ψάχνουν να καινοτομήσουν και να προσαρμόσουν το μοντέλο τους στις νέες συνθήκες. Παραδείγματα περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων, από εστιατόρια μέχρι bars που ξεκινούσαν υπηρεσίες delivery και χρειάζονταν συμβουλές και λύσεις για να προσαρμόσουν το menu τους ανάλογα και να βρουν κατάλληλες ποιοτικές ή/και οικολογικές συσκευασίες για την κάθε περίσταση.
Παρ’ όλες τις δυσκολίες των ημερών, καταφέραμε να ανταποκριθούμε με επιτυχία στις νέες ανάγκες λόγω της μεγάλης γκάμας καινοτόμων και άμεσα διαθέσιμων ποιοτικών προϊόντων που διαθέτουμε αλλά και λόγω της τεχνογνωσίας και της εμμονής μας για την όσο το δυνατόν καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη. Ακόμη και το Πάσχα ανταποκριθήκαμε σε επείγοντα καλέσματα πελατών που χρειάζονταν εξειδικευμένες λύσεις.
Παρά τον προγραμματισμό και τις αναβαθμίσεις που είχαμε κάνει σαν εταιρεία τον τελευταίο χρόνο, από τα μέσα Μαρτίου καλούμαστε να διαχειριστούμε μια δύσκολη και πρωτοφανή κατάσταση που έχει κλονίσει την εγχώρια και παγκόσμια αγορά, που περιλαμβάνει πελάτες, συνεργάτες, εργατικό προσωπικό και τον κάθε ένα από εμάς.
Παρόλα αυτά πιστεύω ότι ανταποκριθήκαμε και προσαρμοστήκαμε άμεσα στις νέες συνθήκες της αγοράς και αυτό λόγω του ότι η εταιρεία είναι πολύ καλά δομημένη από όλες τις απόψεις –προσωπικό, διαδικασίες, εγκαταστάσεις, τεχνολογία, προϊόντα, συνεργάτες κ.α.
Ανέκαθεν είχαμε σαν προτεραιότητα την αυστηρή συμμόρφωση σε θέματα Ποιότητας, Ασφάλειας & Υγείας, και από χρόνια εφαρμόζουμε το ISO9001. Με την έναρξη δε της κρίσης αναπροσαρμόσαμε το λειτουργικό μας μοντέλο και τις διαδικασίες μας για να προστατέψουμε τόσο το προσωπικό όσο και τους πελάτες μας. ,Έτσι από τις 16 Μαρτίου προχωρήσαμε σε απολύμανση όλων των χώρων μας από ειδικούς, εξοπλίσαμε το προσωπικό με τα αναγκαία είδη προστασίας, εφαρμόσαμε τηλεργασία από σπίτι και εισάξαμε ένα ευέλικτο λειτουργικό μοντέλο το οποίο τροποποιούμε ανάλογα μα τα σχετικά διατάγματα του Υπ. Υγείας και τις ανάγκες της εταιρείας. Είναι σημαντικό πως σε όλη αυτή τη περίοδο συνεχίσαμε χωρίς διακοπή να δίνουμε ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση σε υφιστάμενους και νέους πελάτες, να προσφέρουμε λύσεις και να αποδεχόμαστε και να εκτελούμε παραγγελίες χωρίς συμβιβασμούς είτε στη ποιότητα της εξυπηρέτησής είτε στην υγεία του προσωπικού μας.
Παράλληλα, σημειώνω ότι η Dynamec έδειξε αυτή την περίοδο και το κοινωνικό της πρόσωπο συμμετέχοντας σε διάφορες εθελοντικές προσπάθειες, όπως παροχή φαγητού σε επαγγελματίες υγείας που όλες αυτές τις μέρες βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της μεγάλης προσπάθειας κατά του COVID 19. Θεωρούμε ότι αυτό ήταν μια μικρή μόνο ένδειξη συμπαράστασης και ένα ευχαριστώ για την τεράστια προσφορά τους.
Ο τομέας του HORECA σίγουρα δεν θα είναι πια ο ίδιος, τουλάχιστον για τα επόμενα χρόνια.
Όσον αφορά τους χώρους εστίασης, πιστεύω πως η προσθήκη υπηρεσίας Delivery δεν είναι βραχυπρόθεσμη, αφού θα χρειαστούν αρκετοί μήνες μέχρι οι χώροι να ξαναλειτουργήσουν σε πλήρεις ρυθμούς λόγω της σταδιακής άρσης μέτρων, του φόβου και της ανησυχίας που επικρατεί. Επίσης, ασχέτως του COVID-19, πιστεύω ότι οι χώροι εστίασης θα επωφεληθούν και από την αυξητική ζήτηση καταναλωτών για Delivery/Food-to-go λόγω και των αυξημένων ρυθμών ζωής.